El murid posledné príspevky. Kto ste, pán El-Murid? Ropa a Bielorusko

Niečo sa mi nepáči na tomto súdruhovi El Muridovi, ktorý sa tak aktívne zaujíma o dianie v Novorossii, pripútaný k Igorovi Strelkovovi nejakým nejasným kočom. Myslím, že sa považuje za svojho osobného tlačového tajomníka.

Dnes náhle ohlásil vojenský prevrat v Novorossii, vďaka ktorému sú podľa jeho názoru „skupiny, ktoré majú podriadené línie voči FSB, zbavené moci“. Už len pre takýto predpoklad by sa Strelkov mal rozlúčiť s El Muridom – a požiadať ho, aby mu už nevolal. Z neznámeho dôvodu mu však dôveruje. Musel to byť El Murid, alebo skôr Anatolij El Murid, ktorého mu predstavil nejaký seriózny človek pri moci.

„Pokiaľ ide o správy z Novorosska, môžeme povedať, že prebehol tichý a našťastie nekrvavý vojenský prevrat, generálporučík Korsun bol vymenovaný za ministra obrany Novorosska, jeho zástupcom bol Igor Bezler, ktorý podľa nepotvrdených informácií bola udelená hodnosť generálmajor, ktoré mali podriadené línie voči FSB, boli prakticky zbavení velenia a tvrdo žiadali, aby sa dostali pod kontrolu armády.
Je ťažké presne povedať, ako to ovplyvní plnenie minských dohôd. Aspoň zatiaľ. Stále je ťažké pochopiť líniu správania nového vedenia. Zdá sa, že Moskva sa rozhodla ukončiť demokraciu v slobodných republikách a zintenzívniť ich zjednotenie do jedného územia.
Očividne ani Kyjev ešte poriadne nerozumie tomu, čo sa deje – existujú informácie, že včera a dnes večer cez jeho kontakty v Moskve nepretržite odznelo, čo sa deje.
Súdiac podľa prvých vyhlásení nového veliteľa, jeho úlohou bude obnoviť poriadok podľa slobodnej vôle veliteľa. Zdá sa, že za súčasných okolností môže mať posledné slovo Igor Strelkov – veria mu a budú súhlasiť s jeho názorom na dianie. Zatiaľ však zrejme sám Strelkov študuje, čo sa deje, pretože nie je jasné, kto v Moskve stojí za prevratom. Myslím si, že situácia sa vyjasní v blízkej budúcnosti. Stále je v nej príliš veľa neznámych. Ako pri každom prevrate.
Každopádne sa potvrdzuje predpoklad, že ľudia dosadení po Strelkovovi budú veľmi rýchlo nahradení inými – úplne ovládanými Moskvou a zároveň absolútne neverejnými. Prešiel mesiac – a prísne podľa zákonov žánru si balí veci druhá generácia lídrov. Antjufejevov odchod do Moskvy pravdepodobne súvisel práve s tým, že mu bolo naznačené, že to treba urobiť čo najrýchlejšie.

„Pokiaľ ide o udalosti s nepochopiteľnými pohybmi veliteľov, Strelkov oznámil nasledovné.
Po prvé. V Donecku je podľa neho všetko pokojné. Nevie, kto je „generálporučík Korsun“, ktorý bojuje od apríla. Preto žiada veliteľov stredných a nižších stupňov, aby nevenovali pozornosť tomu, čo tam nadradení velitelia zdieľajú, a aby sa pripravili na bojové operácie, ktoré sú aj tak nevyhnutné. Po ich začatí sa všetky nezhody a preťahovanie deky stanú bezvýznamnými.
Po druhé. Prevrat, ktorý sa odohral, ​​podľa neho nesúvisí s Moskvou. Je možné, že existujú ľudia, na ktorých sa „signatári“ zameriavajú, ale vo všeobecnosti neexistuje žiadne špeciálne riešenie, ktoré by radikálne zmenilo situáciu a zarovnania. Hovoríme o nezávislých akciách jednotlivých veliteľov jednotlivých oddielov a počet týchto oddielov zjavne nepostačuje na to, aby niesli hrdé meno „Spojené ozbrojené sily“.
Po tretie. Strelkov uviedol, že incident nemá a nebude mať žiadny vplyv na súčasné zásobovanie jednotiek.
Týmto sa končí cenzúrna časť rozhovoru.“

El Murid je veľmi zvláštny chlapík. Všetky informácie o sebe starostlivo skrýva. Na userpic na LiveJournal skutočne zverejnil fotografiu s tvárou zabalenou v arafatke. Študoval na Moskovskom chemicko-technologickom inštitúte. 65 rokov narodenia. Expert v ITAR-TASS. Toto vôbec nie je práca. Za toto neplatia.

Na všetkých fotografiách má prísnu tvár ako človek, ktorý si vôbec nerobí žarty – väčšinou ľudia s psychickými problémami majú slabý zmysel pre humor. Tým však nič nenaznačujem. Toto sú fotografie, ktoré zverejnil napríklad na svojej facebookovej stránke:



Kto je El Murid?

Od roku 1991 do roku 2012 sa zaoberal malým podnikaním. To, samozrejme, mnohé vysvetľuje. Z postavy sa stane bastard, áno.

Špecializuje sa na spravodajstvo o udalostiach v arabských krajinách, najmä o „farebných revolúciách“ a občianskych vojnách, ktoré sa začali počas Arabskej jari. V roku 2012 sa venoval najmä situácii v Sýrii, pričom hovoril z neutrálnej proasadovskej pozície.

V roku 2014 pokrýval udalosti ukrajinskej krízy, podporoval milície pod velením Strelkova. Netuším, či to bolo z jeho iniciatívy, alebo ho niekto angažoval. Zrejme dostal od úradov súhlas. Ale robí zlú vec. Nepáči sa mi, ako to funguje. Nepáči sa mi ani jeho vratká pozícia vo vzťahu k ruskej štátnosti.

A ak v Novorossii došlo k prevratu s odstránením nesprávnych ľudí z velenia, znamená to, že čoskoro dôjde k novému.

& **************************************** **************************************** &

Najlepšie zo všetkého je, že tú spodinu odhaľuje sama. Tolik Nesmiyan ("El-Murid") zašiel tak ďaleko, že bol schopný napísať článok: k skutočnému uznaniu ISIS ako žiaducej strany rokovaní v Sýrii a teda k uznaniu ISIS vo všeobecnosti... Zvyšok je v poznámke - jeho obvyklé bla bla a pokus pôsobiť „inteligentne“....

Dajme mu slovo na politický striptíz:
**************************************** **************************************** **************************************** **************
Originál prevzatý z el_murid do Balaganu

Pri teroristickom útoku v podobe klasického dvojitého bombového útoku v Damasku zahynulo 45 ľudí. Načasovanie teroristického útoku bolo zvolené nemenej klasicky – rokovania v Ženeve. Toto je priama demonštrácia bezvýznamnosti akýchkoľvek snáh o vyrovnanie: môžete si tam diskutovať o čom chcete, ale je to jedno.
V tomto konkrétnom prípade je dôležitý počet obetí. „Pravidelný“ teroristický útok slúži na podnecovanie paniky, takže jeho cieľom je samotná skutočnosť teroristického útoku. Tu zrejme bola potrebná rezonancia - teda počet obetí.

V zásade ISIS (a zrejme to bol Islamský štát, ktorý prevzal zodpovednosť za teroristický útok) v určitom zmysle iba demonštruje to, čo je zrejmé. Myšlienka rokovaní na pozadí prebiehajúcej vojny bez úplnej porážky aspoň jedného z protivníkov vyzerá veľmi nezdravo. Rokovania bez takejto porážky majú zmysel, keď sú všetky strany vyčerpané a dospejú k záveru, že nie je možné dosiahnuť víťazstvo vojenskými prostriedkami, a preto je potrebné prímerie, ktoré im umožní nabrať sily – no, uvidíme. Ale nie je to tak ani v Sýrii a z tohto dôvodu bude každý výsledok rokovaní krehký, ak vôbec k niečomu povedú.

Iba priamo zapojený do vojny v Sýrii štyri hlavné sily – Asad, Kurdi, ISIS a „umiernení“ teroristi. Len dvom z nich bolo umožnené zúčastniť sa rokovaní.- a ani Kurdi ich nesmeli vidieť. Sýrska vojna je zároveň len časťou veľkej regionálnej vojny, ktorej druhá časť sa odohráva v Iraku, plus okolo oboch konfliktov je až tucet externých hráčov (a v podstate ide o jeden veľký konflikt ).

V takýchto podmienkach miestne rokovania nedávajú najmenší zmysel, ba čo viac, snažiť sa ich vydávať za pokus o nejaké vyrovnanie je ešte absurdnejšie. Túžba politikov predviesť aspoň nejaké výsledky je pochopiteľná, no celé to vyzerá ako nejaká lacná fraška a nie skutočná politika. Navyše je to stánok zo všetkých strán.

  • 20. novembra 2015, 10:37

Pri čítaní „ultravlasteneckých“ blogov človek neprestáva žasnúť nad drzým porazeneckým pátosom „neofebruáristov“. Akákoľvek udalosť vo svete spojená s Ruskom je okamžite interpretovaná nielen v tom najnepriaznivejšom svetle pre našu krajinu - bez ohľadu na to, je tu prísľub úplného kolapsu a úplného zničenia.

Jedného dňa niektorí obzvlášť tvrdohlaví „patrioti“ oznámili, že Omana predložila Putinovi ultimátum na summite v Antalyi. Tu je to, čo napísal El-Murid:

„Večer prestáva byť mdlý

Informácie, ktoréPovedal mi to Alex Andreev , teraz takmer doslovne - ale s odkazom na svojho partnera -zopakoval Victor Alksnis :

"...Nedávno som náhodou stretol jedného svojho starého známeho, ktorý donedávna nezištne pracoval na Starom námestí. Rozprávali sme sa o tom a tom, aj o politike. Spomenul to vraj na nedávnom stretnutí G20 v Antalyi V. Putin Bolo predložené ultimátum, ktorého význam je nasledovný – kapitulácia Donbasu a návrat Krymu Ukrajine.

Navyše, ultimátum bolo prezentované vo veľmi drsnej forme.

Pozrime sa teda, či naši lídri majú dostatok politickej vôle?

Ak kapitulácia Donbasu hrozí Putinovi len reputačnými stratami, tak s Krymom je to oveľa vážnejšie. Veď podľa Ústavy Ruskej federácie ide o subjekt Ruskej federácie, čiže o odovzdaní ruského územia cudziemu štátu už možno uvažovať z pozície velezrady...“

V zásade som nemal najmenší dôvod pochybovať o Alexových slovách, len som si už teraz istý."

http://el-murid.livejournal.com/2579734.html

Tu to je... Ultimátum! Čo píše Alksnis? A ešte horšie:

()

  • 4. augusta 2015, 19:38

Pre nikoho už nie je tajomstvom, čo je tento Nesmiyan (El-Murid).
Ako čo neexistuje žiadna 16. výsadková brigáda z Orenburgu.
Čia bábka z bielej stuhy je Nesmiyan?
Masky boli zhodené a pod nimi sú úbohí, grantožrúti čumáky...


Originál prevzatý z alexandr_rogers Nesmiyan napokon skončil v Xperdoch
  • 1. mája 2015, 08:12

Originál prevzatý z el_murid v Peacemakers

O týždeň sa má konať nové stretnutie normandskej štvorky. Opäť zaznieva téma mierotvorcov a tentoraz oveľa jasnejšie. V každom prípade sa teraz šíria konkrétnejšie informácie ako predtým:

„...Tlačová služba ukrajinského prezidenta Petra Porošenka vo štvrtok 30. apríla rozšírila informáciu, podľa ktorej ruský prezident Vladimir Putin počas telefonického rozhovoru v normandskom formáte pripustil možnosť nasadenia mierovej misie na Donbase... "

Dozorcovia sú klzká téma. Skúsenosti s používaním mierových síl v minulosti možno len ťažko nazvať veľmi jednoznačnými, tým menej pozitívnymi. V bývalej Juhoslávii hrali otvorene na jeden gól. Ruské mierové jednotky v Gruzínsku, napadnuté gruzínskou armádou, sa stali dôvodom, prečo Rusko použilo svoje jednotky. Čo na jednej strane rozhodlo o výsledku udalostí, no na druhej ukázalo, že provokáciou proti mierovým jednotkám je možné vyvolať eskaláciu konfliktu.

()


  • 14. septembra 2014, 17:52

Je to hnusné, ale stojí za prečítanie. Aby sme pochopili úroveň tých, ktorí sú proti nám na bojisku a najmä mimo neho.
Dovoľte mi pripomenúť, že nemá zmysel hodnotiť takýchto el-murids-nesmiyanov „ideologickým“ spôsobom: jednoducho PRACUJÚ, zarábajú peniaze, eurá, doláre, libry.
A nič viac. Byť nimi ohúrený je ako byť ohúrený kandelábrom.

Treba však vyvodiť závery.

Originál prevzatý z el_murid v Kyjevských Izvestiach

Dnes sa objavil môj priateľ „Alex“ (ale telefonicky) a povedal mi najnovšie správy z Kyjeva. Zhrnutie jeho príbehu:

V Kyjeve sedí celý kŕdeľ predstaviteľov ruských oligarchov. Prebiehajú rokovania. Celkom dobrý úspech zatiaľ dosiahli predstavitelia veľkých ruských bánk s dcérskymi spoločnosťami na Ukrajine. V blízkej budúcnosti môže ísť pod nôž až 50 ukrajinským bankám. Podľa štandardnej schémy bude majiteľom ponúknutá dodatočná kapitalizácia, tí, ktorí to nedokážu, budú hodení cez palubu. Pri veľkých bankách sa zároveň uplatní úplne iný prístup. Zdôraznením ich systémového charakteru budú ako v roku 2008 zaplavené štátnymi peniazmi. Majitelia sa nikdy nebudú musieť obávať. Do tohto programu spadajú aj ruské dcérske spoločnosti. Je tu však otázka týkajúca sa „Russian Standard“ - zatiaľ s ním nie je jasné: či sa dostal do tejto skupiny šťastlivcov.

()

  • 28. augusta 2014, 22:44

Zdá sa, že kolaps represívneho stroja sa stáva realitou. Ukrajinský internet, sociálne siete a účty na Twitteri Svidomo explodovali všetkými možnými svinstvami s hashtagmi #UkraineUnderAttak a #RussiaInvadesUkraine v plnom prúde. Výzvy k bojovým repostom zvýšili intenzitu boja na bezprecedentnú úroveň.


Pravda, okrem Ukrajiny si ešte nikto neuvedomuje, že je vo vojne s Ruskom. Zdá sa, že aj Rusko. Je však potrebné nejako vysvetliť, čo sa deje. Je absolútne nemožné pripustiť, že statočné sonderkommandá nemôžu s „vatnikmi“ nič urobiť. Ubermensch nemôže tolerovať porážku od niektorých podľudí.


()
  • 28. augusta 2014, 15:01

Originál prevzatý z el_murid v Záchrana topiacich sa ľudí

V situácii zjavného kolapsu administratívy ATO a rozpadu represívnej skupiny na ohniská odporu začína gubernátor Dnepropetrovska Kolomojskij zjavne podnikať kroky oddelené od Kyjeva.

Sú správy, že dnes sa bude konať akási Krajská rada obrany, v ktorej sú všetci šéfovia krajských bezpečnostných síl, krajské a mestské vojenské prihlasovacie a odvodové úrady a civilní šéfovia štátnej správy. Kolomojskij očividne na konci dňa dúfa, že získa určitú autonómiu, ktorá bude nielen de facto, ale aj právne oddelená od Kyjeva kvôli „mimoriadnym okolnostiam“.

()

  • 11. augusta 2014, 18:19

Anatolij Nesmijan hovorí o tom, ako vníma Putinov prejav vo Valdaji.

Keďže Nesmiyan má na svojom blogu naozaj sektu - komentáre povoľuje len starostlivo vybraným priateľom (má jasnú fixku, každý, kto mu zanechá komentáre, mu musí byť osobne lojálny) rozhodol som sa vám na svojom blogu v krátkosti povedať, čo si myslím o jeho texte.

V prvom rade som sa rozhodol oddeliť muchy od odrezkov z Murida.

„Muchy“ sú Anatolyho emocionálne chrapúnstvo. Kotlety sú už podstatou toho, o čom Murid píše. Ukázalo sa, že 80% jeho emocionálnych chválospevov o ničom. Nie je k nim čo komentovať a vynechám ich. Nie je tam o čom diskutovať okrem autorovho emocionálneho vnímania Putina. Toto vnímanie je Anatolyho problém.

Našiel som aj „kotlety“. Anatoly sa snažil ospravedlniť, prečo sa mu to nepáčilo. Na rozdiel od Anatolyho, moja odpoveď na neho nebude založená na vode a emóciách, ale pôjde jasne bod po bode.

1) Nepáčilo sa mu tože v prípade jadrového útoku na Rusko musí agresor vedieť, že odveta je nevyhnutná, že v prípade jadrového útoku na Rusko bude zničený

Murid píše:


  • Putin uviazol niekde pred sedemdesiatimi až sto rokmi, keď vojna vyzerala ako úplné zničenie nepriateľa. Moderné hrozby vyzerajú zásadne inak ako pred 100-70 či dokonca 50 rokmi a ak nalejete zdroje do stratégie, ktorá už nefunguje, tak ich jednoducho premrháte, najmä v podmienkach, keď ste ich významnú časť jednoducho ukradli.

Neviem, na akú kliniku chodí Anatolij, ale povedať, že v modernej geopolitickej realite je investovanie do jadrovej bezpečnosti krajiny viac než hlúpe. A nehovoríme len o možnom jadrovom konflikte. Som si istý, dúfam, že sa to nikdy v histórii nestane. Hovoríme aj o konfliktoch nižšej intenzity s konvenčnými zbraňami.

Jadrové zbrane stále bránia stranám v totálnej vojne s konvenčnými zbraňami. Arzenálom možností preto ostávajú buď konflikty nízkej intenzity, ala bitka hlavy v Sýrii, alebo hybridné vojny (podnecovanie susedných krajín do konfliktu, sankcie, ekonomický tlak).

Moderné hrozby vyzerajú PRÍLIŠ INAK. Všetko sa nedá zredukovať na hybridné vojny. A Putinove reči o jadrovom odstrašovaní sú len jedným zo špeciálnych prípadov takejto vojny. Niekedy stojí za to pripomenúť, že existujú hranice a ak ich nepriateľ prekročí, sme pripravení a schopní reagovať

Murid môže striekať sliny alebo čokoľvek iné, koľko chce, ale fakty dokazujú, že sa mýli. A môže byť emotívny, ako chce.

Murid píše:


  • Putin, ktorý vedie dve miestne vojny, v nich nedokázal preukázať nič nielen vynikajúce, ale ani hodné úrovne

No, po prvé, napočítal som len jednu vojnu – v Sýrii proti teroristickým skupinám.

Po druhé, je úloha splnená? Nie úplne, ale viac než dosť – zvyšky militantov boli zlikvidované buď v Idlibe, alebo v okolí americkej základne An-Tanaf. Sýrske úrady sú už schopné sami skoncovať s teroristickými skupinami.

Rusko prišlo v čase, keď bol Damask pripravený padnúť k nohám víťaza – medzinárodného terorizmu, za ktorým stáli viacerí starší kurátori a finančníci.

Čo vidíme teraz? Moc Damasku bola obnovená nad veľkou väčšinou krajiny. Áno, po dohode s Turkami bol sever pod ich kontrolou, Američania si Kurdov zobrali pod patronát. ale:

A)štátnosť krajiny už nie je ohrozená – ozbrojené sily boli obnovené;
b) Obnovila sa celistvá teritorialita krajiny - Aleppo a Palmýra boli oslobodené, dlhodobé obliehanie Deir ez-Zor bolo odblokované (napriek asistencii amerického letectva teroristom ISIS), boli oslobodené početné oblasti a oblasti pod kontrolou militantov. . Ich pozostatky boli prevezené do zoologickej záhrady Idlib, kde sa tieto pavúky snažia vyriešiť veci medzi sebou:
V) Sýrski občania sú do značnej miery chránení pred teroristickými útokmi. V porovnaní s tým, čo bolo, sa hrozby znížili o 2-3 rády.
G) Sýrska protivzdušná obrana bola zavedená, aj keď škrípajúc, a teraz je schopná bojovať proti vzdušným hrozbám aj bez pomoci Rusov. Ale Rusi budú stále stáť nablízku.

Koniec roka 2015

V Sýrii Rusko rozhodlo aj o svojich geopolitických záujmoch:

A) podporoval dôležitého spojenca
b)čo je najdôležitejšie, Rusko zabránilo šíreniu terorizmu za hranice Sýrie. Radikáli by po víťazstve v krajine hľadali nové oblasti uplatnenia svojich aktivít. A v prvom rade by to boli južné oblasti Ruska a stredoázijské republiky v podhorí Ruska a v druhom rade by sa začala vlna útokov a teroristických útokov vo veľkých mestách Ruska. To všetko tam v Sýrii zastavili
V) Rusko testovalo mnoho moderných typov zbraní.
- pre Američanov sa sila ruského elektronického boja, „Kaliber“, ukázala ako úplné odhalenie;
- Su-35 prešlo prvým bojovým použitím, strategické letectvo prešlo prvým bojovým použitím, ruské letectvo malo v hľadáčiku americké F-22, takmer celý personál vzdušných a kozmických síl sa podrobil „vlámaniu“ cez Sýriu;
- flotila dostala také „cvičenia“, ktoré by v praxi nebola schopná zorganizovať v jednoduchom živote;
- nové a perspektívne (vrátane robotických) zbraňové systémy boli testované v skutočných bojových podmienkach. Použitie modernej techniky v bojových podmienkach ukázalo, akým smerom by sa mala zlepšiť;
- ruské ozbrojené sily v praxi a v „stresovom režime“ rozpracovali problematiku určenia cieľov, ničenia cieľov,
- zlepšila sa bojová taktika stíhacieho, útočného a armádneho letectva;
- v praxi (hoci stojac na okraji) študovali metódy boja proti americkým masívnym raketovým útokom. Konflikt v Sýrii ukázal, ako a akým smerom by Rusko malo zlepšiť svoj systém protivzdušnej obrany a systémy elektronického boja;
G) Rusko sa v tomto najdôležitejšom regióne sveta presadilo – v blízkosti je celý Blízky východ a východné Stredomorie. Sú pevne pripevnené a už sa nedajú vyraziť. A to prinúti nepriateľa brať ruský štát vážne v širokej škále geopolitických otázok.

2) Muridovi sa tieto slová nepáčili

Murid píše:


  • Putin múdro nespomenul, kto bráni Putinovmu režimu vštepovať to, čo je rozumné, dobré a večné.

Takže, myslí si Tolya, že všetko sa dá urobiť lusknutím prsta alebo si to možno vyžaduje tvrdú prácu?

A toto je prvý prípad masovej vraždy v ruskej škole za posledné desaťročia.
Predtým dochádzalo k útokom tínedžerov nožmi alebo sekerami. A jeden útok bol strelnou zbraňou - vo februári 2014 zastrelil žiak 10. ročníka školy č. 263 v okrese Otradnoe (Moskva) svojho učiteľa. Obete boli obmedzené na toto.

Keďže neexistuje masový rozsah, znamená to, že tieto procesy môžu byť obmedzené. Napriek prítomnosti nedostatkov, ktoré existujú v AKEJKOĽVEK spoločnosti.
Ale samozrejme, nemôžeme byť spokojní a prestať držať palec. Z každého prípadu stojí za to vyvodiť závery. Najnovšia kauza hovorí o potrebe sprísniť vydávanie zbrojných preukazov najmä v 18. Hovoríte – vydávajú ich v armáde? Ale armáda nie je ten prípad. Navyše, vojak nikdy nepôjde do školy strieľať. A v civilnom živote by mal byť minimálny vek, v ktorom si môžete kúpiť strelné zbrane a strelivo, 21 rokov.

A zhrniem niečo o Anatolijovi.
Koľko rokov sledujem jeho blog, ale jeho analýzy, prognózy a úvahy sa NIKDY nenaplnili (ak som niečo prehliadol, opravte ma a dajte mi odkaz). Síce aj podľa teórie pravdepodobnosti by mal byť aspoň raz „v predpovedi počasia“, no ani to nevychádza.

Jediné, čo sa mu aspoň trochu podarilo, sú interné informácie, ktoré občas získava (predpokladám – zrejme vďaka znalosti arabčiny) na verejných stránkach, formulároch a tweetoch militantov. Už nie. Nie, táto práca je samozrejme tiež dôležitá, ale El-Murid nemá žiadne iné úspechy. A ešte viac by ste sa nemali spoliehať na jeho emócie, prognózy a takzvané analýzy. Nikdy sa to nesplní.

v Yandex.Zen. Bude sa ti tam páčiť?

Prihlásiť sa na odber na mojom Prvý zenový kanál
Prihlásiť sa na odber na mojom Druhý zenový kanál

Jeden z hlavných obrancov v ruskej sieti „svätého Strelkova“ a „spravodlivého Borodaia“ z „bezbožnej sekty Kurginyanových priaznivcov“. Aký je váš dojem? No niečo také:

Vo všeobecnosti som sedel „ako v Turecku“...

S „kreatívnym dedičstvom“ el_murid Všetkým je už dávno všetko jasné. Všetci sme tam plávali – vieme. Jedna z mála biografických informácií o klientovi uvádza:

Opakovane bol prichytený, ako publikuje analytické materiály skopírované z mnohých populárnych stránok a vydáva ich za „autorské“.

Toto je úplná pravda. Príkladom tohto typu plagiátorstva je zvyčajne materiál o Jemene, ktorý sa kedysi nachádzal na tejto adrese (teraz vymazaný):
http://el-murid.livejournal.com/256334.html
Originál si môžete pozrieť tu:
http://obsrvr.livejournal.com/1240254.html
Zrejme z tohto dôvodu bol archív blogu nášho klienta dôkladne vyčistený a všetky príspevky napísané pred rokom 2012 boli z neho úplne odstránené. Nie je s čím porovnávať. Skutkový základ na usvedčenie známeho blogera z plagiátorstva a ideologickej bezohľadnosti preto dnes úplne absentuje.

No, čo môžem povedať? Výborne!

Na záver veľmi stručný prehľad „tvorivého dedičstva“ el_murid , Podotýkam, že najsilnejší dávivý reflex u mňa vyvolali verejné zúčtovanie el_murid a jeho manželky ani_al s ďalšou rovnako známou blogerkou putnik1 v súvislosti s únosom slávnej novinárky Ankhar Kochnevovej v Sýrii anhar .

Kreativita je kreativita, ale zvláštnosti El-Muridovej biografie mi spôsobili najväčší zmätok. Všetci si dobre pamätáme, že aj meno tejto internetovej postavy sa dlho robilo hádankou. Dve veľmi skromné ​​a úbohé biografické informácie o ňom, ktoré sa objavili na Wikipédii, boli rýchlo a rozhodne odstránené.

Ale vy a ja si dobre pamätáme, že rukopisy nehoria, najmä na internete. Podarilo sa mi nájsť oba tieto certifikáty - starostlivo ich uchovali El-Muridovi „priaznivci“:

Salman Bulgarsky (skutočné meno - Airat Vakhitov) sa narodil 4. januára 1980. Študoval na wahhábskej madrase „Yoldyz“ (Tatarstan), pracoval ako imám v mešite Naberezhnye Chelny „Tauba“. V rokoch 1999-2001 bol na území Afganistanu, bojoval v radoch Bulgar Jamaat (združenie wahhábistov z Povolžia) ako súčasť jednotiek Talibanu. V rokoch 2002-2003 bol v americkom väzení v zálive Guantánamo (Kuba). V roku 2004, po návrate do Ruska, pokračoval v propagande budovania kalifátu prostredníctvom internetu a uverejňoval svoje videokázne (v týchto rokoch bola éra masovej dostupnosti internetu). V roku 2005 sa zúčastnil na teroristickom útoku na plynovod v Bugulme (mesto na juhovýchode Tatarstanu). Neskôr odchádza do Afganistanu. Od roku 2011 je v Sýrii v radoch „Tatárskej brigády“ („Kataib Muhajirin“), čo je wahhábistický gang bojujúci proti legitímnej vláde Bašára al-Asada. Hlavný nábor dobrovoľníkov cez internet z Tatarstanu pre „džihád“ v Sýrii.

Po oboznámení sa so všetkými týmito materiálmi už Muridova skrytá podpora islamistických militantov v Sýrii neprekvapuje.

Aký je konečný výsledok? Výsledkom je, že vďaka starostlivo pestovanému imidžu skromného ruského intelektuála v intelektuálnom svetri a okuliaroch sa jasne vynára imidž froté propagandistu úzko spätého s islamistickými, vlasovými a nacistickými kruhmi.

P.S. V reakcii na tento príspevok občan Nesmiyan vybuchol s veľmi dlhým a dosť nervóznym komentárom (pozri v komentároch). Moja odpoveď na El-Murid obsahuje niekoľko dôležitých vysvetlení k hlavnému textu, preto ju citujem tu:

Anatolij, pamätajte si od Puškina:

„Príjemne drzý epigram
Nahnevať pomýleného nepriateľa;
Je pekné vidieť, aký je tvrdohlavý
Skláňam svoje dychtivé rohy,
Mimovoľne sa pozrie do zrkadla
A hanbí sa spoznať sám seba;
Je príjemnejšie, ak on, priatelia,
Bude hlúpo zavýjať: to som ja!"

Nikdy som nečakal, že ťa uvidím v úlohe tejto postavy pred zrkadlom. a kde inde? V mojom LiveJournal...
Píšete: "Opakujem, zámerne neverím a nemám v úmysle nič a nikoho vyvracať."
Prečo ste potom prišli na LiveJournal neznámeho blogera? Prečo ste pomerne veľký text svojho komentára venovali takmer výlučne vyvráteniu niektorých faktov z vášho životopisu, ktoré sa v mojom texte vôbec nespomínajú?

To znamená, že niečo v mojom texte vás skutočne zaujalo a teraz sa snažíte odviesť pozornosť čitateľov od tohto (hlavného) na drobné hádky a klebety.

Viete, sú mi hlboko ľahostajné okolnosti vášho osobného života, počet vašich manželiek a detí, koľkokrát vás skúšali a čo jete na večeru. Som hlboko znechutený bojom medzi vašou rodinou a Vershininom. O tomto môj príspevok vôbec nie je a ty si to dokonale pochopil.

Hlavná vec je váš postoj k Líbyi (ale o tom už veľa podrobne napísali bezo mňa a v archíve vášho LiveJournalu nie sú žiadne texty o vojne v Líbyi za rok 2011). Hlavná vec je váš nejasný postoj k Sýrii (rozhodli ste sa nevšimnúť si odkaz na jej analýzu). Hlavná vec sú moje otázky týkajúce sa vašej cesty do Donecka (ktoré som položil na základe obsahu vášho rozhovoru). A vôbec ma nezaujíma, čo si tam ukradol a ako ťa za to chytili. Mňa a mnohých ďalších čitateľov LJ zaujíma, kto a ako organizoval tento výlet (v modernej dobe je to úplne špeciálna operácia) a prečo s vami pán Girkin (Strelkov) tak dôverne komunikoval? Tiež by bolo zaujímavé vedieť (o tom hovoríte v rozhovore), ako pre vás Strelkovčania zorganizovali stretnutie s dôstojníkom ukrajinskej armády bojujúcej proti DĽR. Vo vojnových podmienkach to silne zaváňa zradou...

Ale o tom všetkom ste nič nepovedali a myslím, že ani nič nepoviete – toto nie sú témy, ktoré by vám vyhovovali. Namiesto toho ste sa rozhodli diskutovať o zriedenom pive, o ktorom som vôbec nič nehovoril.

A ešte posledná vec. Nemáš dôvod ma obviňovať z klamstva - za každú informáciu uvedenú v príspevku dávam, na rozdiel od teba, odkaz na zdroj. Sám píšeš: „Toto je môj osobný blog. Ak chcem, hľadám mačky, ak chcem, vyjadrím rôzne myšlienky." Chcel som sa teda odvolať na niektoré informácie, ktoré zverejnil Vershinin. Táto konkrétna informácia sa mi zdala veľmi vierohodná. Som dôverčivý (čo môžeš robiť) – niekedy ľuďom verím.

Existujú správy s neznámou mierou spoľahlivosti, že Spojené štáty varovali Rusko o 48-hodinovej pripravenosti zasiahnuť Asadov režim. Ruská armáda v Sýrii už dostala rozkazy pripraviť sa na útoky. Zatiaľ čo stupeň spoľahlivosti a, čo je najdôležitejšie, miera rizika zostávajú neznáme, je prinajmenšom možné, že teraz vieme o načasovaní.
Mimoriadne krátke. Skôr či neskôr nás v Sýrii porazia. Na tejto stránke som o tom písal viackrát alebo dvakrát. A určite vás porazia (rozmer síl vo vzduchu a na mori, ktorý je rozhodujúci, katastrofálne nie je v prospech ruských leteckých a kozmických síl). Bude to za 48 hodín? - Neviem. Ale informácia, že veľká úderná skupina amerického námorníctva vstupuje na pozície v západnom Indickom oceáne, nie je tajná a diskutuje sa o nej v odbornom prostredí. A skupina vzdušných síl USA (výrazne väčšia ako naša v tomto regióne) už funguje – na početných základniach v Turecku, Iraku, Jordánsku, Saudskej Arábii.
Skutočnosť, že nás ohrozuje „Tsushima“ v Sýrii a „Mukden“ v Donbase, je nespochybniteľný fakt. Asi sa im ešte dá vyhnúť. Ale „veľká“ (ešte nie svetová, ale regionálna) vojna je už nevyhnutná a tiež nepokoje.
Ale nebudem presne predpovedať, ako a kedy sa udalosti vyvinú. Možnosti som už tiež veľakrát opísal – ak nie ste príliš leniví, prejdite na stránku spred niekoľkých mesiacov. Možno sa všetko stane veľmi skoro. Možno nie. Veľa závisí od toho, ako sa zachová Kremeľ. Môže sa vzdať bez boja (úplne alebo čiastočne).
  • 6. marca 2018, 10:52

Môj komentár:
Ak Grudinina vyškrtnú z volieb, bude to zo strany kremeľských gnómov megahlúposť (pre ich nanomozgy je však možné všetko...). Úplne súhlasím s Nesmiyanom, že Pavel Nikolaevič nespôsobil žiadne problémy pre „jediného kandidáta“ - jeho kritika „režimu“ bola taká bezzubá a nevýslovná, že je veľmi ťažké ho nazvať „opozičným“. Ukázalo sa, že Grudinin „nie je bojovník“ - fungoval oveľa horšie, ako akékoľvek (vrátane mojich) očakávaní.

V Kremli a na Starom námestí sa však už natoľko odtrhli od reality, že sami považujú simulakrum, ktoré sami vytvorili, za skutočnú hrozbu. Aspoň to tvrdia moje vlastné zdroje.
Plus: Kandidát Pavel Nikolaevič je „produktom“ jedného zo segmentov „kremeľského politika“ (pravdepodobne jeho klanu „Kirienko“). A existuje niekoľko ďalších konkurenčných - vrátane najvplyvnejších frakcií „Surkov“ a „Volodin“ (rovnako ako „Gromov“ a ďalšie). Všetci sú v stave neustáleho hašterenia sa medzi sebou a jedna z konkurenčných frakcií, ktorá rieši svoje vlastné sebecké a zaujímavé problémy, je celkom schopná lobovať (zastrašovať Nanogeny strašidlom „Grudininského majdanu“). senilná reakcia.

Vo všeobecnosti uvidíme. V každom prípade sú tieto voľby fraška. Ak sa teda stupeň šialenstva zmení z „pre slabomyseľných neurastenikov do 16 rokov“ na „pre klinických idiotov nad 80 rokov“, zmení sa len málo.

Na Grudinine sa našlo viac faktúr , v stredu môže Ústredná volebná komisia zvážiť jeho vylúčenie z volieb. Alebo možno bude problém postúpený Najvyššiemu súdu.

Zároveň existujú dve prognózy volebnej účasti – 70 % a 45 %. Prvá predpoveď je daná oficiálnym, druhá - neformálna. Vo všeobecnosti aj pri týchto úplne administrovaných voľbách existujú vážne rozdiely v hodnotení ich budúcich výsledkov – skutočných aj domnelých. Čo sa týka tých skutočných, situácia je mimoriadne žalostná – z hľadiska volebnej účasti aj z hľadiska prejavu ľudovej lásky. Budete musieť veľa kresliť, a to je už jasné. Až tak, že veľké mestá narýchlo nakupujú vybavenie na rozohnanie demonštrácií. Vymenovaných bolo osem regiónov, kde sa špeciálne vybavenie nakupuje urgentne: Petrohrad, Rostov, Samara, Sverdlovsk, Moskva, Novosibirsk, Irkutská oblasť a Chabarovská oblasť. Tie isté regióny majú najvyššie percento nedôvery vo vládu. Moskva a Petrohrad sú lídrami v počte neochotných zúčastniť sa volieb - v skutočnosti je predpokladaných menej ako 40 %, možný je kolaps aj pod 20 %.

O oficiálne ohlásenom výsledku niet pochýb – nie kvôli tomu sa všetko začalo, no istú nervozitu už cítiť. Námestník ministra zahraničných vecí Rjabkov a senátor Kosačev už dnes varovali, že Washington spriada svoje vlastné siete a pripravuje sa využiť ľudový jasot na destabilizáciu situácie v krajine. Úrady si zrejme nerobia ilúzie o láske ľudí, no o to horšie o tejto láske.

Ťažko povedať, čo v takejto situácii urobí vyradenie Grudinina z pretekov. V skutočnosti to už veľa nedáva. Úprimne povedané, Grudinin svoju kampaň zlyhal – a problém tu nie je ani v orgánoch, ktoré mu kladú prekážky, ale v samotnej nevýraznosti jeho kampane, napriek tomu, že o ňu bol na začiatku celkom slušný záujem. Dôvod neúspechu je vo všeobecnosti jasný: Grudinin ide do volieb s technickým programom, ktorý nijako neovplyvňuje podstatu mafiánskej vlády krajiny. Okrem toho je už teraz zrejmé, že Komunistická strana Ruskej federácie v skutočnosti sabotovala jeho kampaň, ani nie nadšená z možného víťazstva, ale z toho, že robí problémy Hlavnému kandidátovi. Funkcionári Komunistickej strany RF sú pohodlne zabudovaní do súčasnej vertikály, nechcú meniť vôbec nič, so všetkým sú spokojní. Vytváranie vzrušenia a neistoty (nehovoriac o víťazstve) pre nich znamená mimoriadne nepríjemné dôsledky - úrady môžu prehodnotiť svoj postoj k strane, ktorá si sprivatizovala ľavicový elektorát, a rozhodnúť, že by bolo bezpečnejšie preniesť ju na systémovejšiu a vernejší.

Paradox prebiehajúceho volebného procesu spočíva v tom, že vo všeobecnosti je únava z Putina viac než citeľná aj medzi jeho „jadrovými“ voličmi, no do smrti vyčistený priestor im nedáva inú alternatívu.

To je mimochodom úplne umelý výtvor predpokladov na výbuch a vytvára ho samotná vláda. Ľahostajnosť a odlúčenosť ľudí od volebného procesu sa už nedajú skrývať, čo znamená, že voľby neprinášajú efekt, ktorý sa od nich vyžaduje: prestávajú byť ventilom, kde ide para do píšťalky. To znamená, že tlak v kotle sa zvýši. Môžete si ho znepriateliť, ale iba mimoriadnymi opatreniami. To je dôvod, prečo sa dováža špeciálne vybavenie na zrýchlenie. Problém sa o chvíľu vyrieši, to je fakt. Ale to je cielené a hlavne nesystémové riešenie a bude sa musieť stále častejšie opakovať.

  • 14. februára 2018, 15:29

Toto je, zdôrazňujem, NÁZOR „El-Murid“.
Áno, tento scenár bude celkom vyhovovať tej časti kremeľského hlupáka, ktorá „spí a vidí“, aby rýchlo uzavrela mier s „drahými západnými partnermi“ za každú cenu. Počítajúc so zhovievavosťou a amnestiou pre seba osobne (a svoj kapitál).
Ale sú aj iní ľudia, ktorí chápu, že rozmiestnenie „mierových síl“ na Donbase (mimochodom švédska armáda nikdy predtým na Donbase nebola - dokonca aj Karol 12. sa dostal len do Poltavy) je prológom k ďalšej fáze - kapitulácia Krymu. A ďalej na ceste do Haagu. Dúfam, že ešte vydržia. Nie kvôli vlasti (nestarali sa o to), ale kvôli svojim blízkym. Nuž, naši spojenci k nám prídu s takouto motiváciou... pokiaľ neskamenia vo svojej zbabelosti... a neupadnú do nepríčetnosti, ako Nanogenius.

Situáciu v Sýrii a haváriu lietadla v Moskovskej oblasti nasledovali menej citeľne správy týkajúce sa podstatných detailov dohôd o Donbase.

V septembri, ako viete, Putin cúvol z pozície, ktorú vyjadril doslova pred dvoma týždňami, že v Donbase sú mierové jednotky, áno, ale len pozdĺž línie kontaktu. Potom sa pozícia zmenila na „na celom území“. Prirodzene, propaganda začala tvrdiť, že toto bol jeden zo žiarivých aspektov diamantu „Prefíkaný plán“, v skutočnosti vodca bravúrne vodil svojich partnerov za nos.

Už sa však črtajú črty dohody o mierových silách. Vznikol návrh, ktorý do jedného dňa po jeho uverejnení v ruskej tlači nikto nepoprel ani ho nenazval nepriateľskými machináciami. Podstata návrhu: na Donbas by malo byť nasadených 20-tisíc mierových síl a 4-tisíc policajtov, misiu povedie Švédsko. Od možnosti 50 000 vojenského personálu sa upustilo, pretože Rusko nemusí súhlasiť.

V žiadnom formáte nie je na línii kontaktu 20 000 vojenského personálu, na to je ich príliš veľa. Ale na celom území plus hranice - tak akurát. Plus 4 tisíc policajtov (mimochodom, aké zákony budú títo medzinárodní strážcovia zákona presadzovať? Internú legislatívu DĽR-LĽR určite nie).

Rozhodnutie ešte nepadlo, no jeho formát je jasný – mandát vydá Bezpečnostná rada OSN. Ukrajina bola špeciálne varovaná, aby nezaviedla konkurenčnú rezolúciu.

Rusko sa zrejme postaví na odpor kvôli poriadku a možno aj zlyhá v prvej verzii uznesenia jednoducho z princípu. Celkovo je ale reakcia viac než priaznivá. Pravda, nie je celkom jasné, kto presne bude tento proces symbolizovať svojím menom. Hovoria o Yavlinskom, čo je celkom sľubné: povesť osoby je taká, že o jednu viac, o jednu menej - nie je žiadny rozdiel. A zmocní sa slávy zradcu Donbasu ako od súčasného kurátora situácie, tak aj od samotného prezidenta. Kto pravdepodobne nebude rád spájať svoje meno s takou pochybnou udalosťou.

Ale to nie je tá najdôležitejšia otázka. Hlavná vec tu možno je, že proces otvára diskusiu o technických detailoch vykonávania. Čo nás približuje ku konečnému dátumu procesu, ktorý sa začal začiatkom mája 2014, keď Putin nastavil kurz zrady.

  • 25. januára 2018, 12:35

Odporúčam si to pozrieť. A áno, ak niekto komentuje Bidenove slová nejakým spôsobom ako: „Myuridka opäť kňučí,“ nech sa obviňuje.
A „áno“, využívam túto príležitosť, aby som pozdravil Nanogenyho a jeho poradcov – ich „drahí americkí partneri“ hovoria pravdu. Je to nešťastné.

El Murid. "Biden o Rusku"

Ruská tlač venovala pozornosť prejavu bývalého amerického viceprezidenta Bidena na Rade pre zahraničné vzťahy vo Washingtone, kde sa zaoberal jeho príbehom o tom, ako si vynútil odvolanie bývalého generálneho prokurátora Ukrajiny. Objednávanie zlých správ „od druhých“ v našich médiách je celkom objektívne: na pozadí takýchto správ sa predpokladá, že naša situácia nebude vyzerať tak bezútešne. Ak nedokážeme rozveseliť našich voličov dobrými správami od nás, nech majú zlé správy.

Je pravda, že v Bidenovom prejave naše médiá mlčali ostatné témy, ktorých sa dotkol, vrátane jeho hodnotenia samotného Ruska. Bolo tam povedané najmä toto:

"Rusko je teraz v kolosálnom úpadku. Rýchlo sa skĺznu po naklonenej rovine. Jedinou otázkou je, kedy sa dostanú do cieľa,“ povedal bývalý americký viceprezident Joe Biden na pôde Rady pre zahraničné vzťahy vo Washingtone.
Prirodzene, vždy sa dá povedať, že toto je názor dôchodcu a zostreleného pilota, no vynára sa rozumná otázka: prečo potom potrebujeme poznať jeho názor na Ukrajinu?

Biden je, samozrejme, dosť tvrdým odporcom Ruska ako takého a nijako sa tým netajil ani vtedy, keď bol viceprezidentom, ani teraz. Jeho dohľad nad Ukrajinou po Majdane bol zameraný práve na vytvorenie cordon sanitaire okolo Ruska a je, prirodzene, zainteresovanou a zaujatou osobou. Jeho hodnotenie však príliš nevyčnieva od ostatných rovnakého druhu. Áno, Rusko je teraz v kolosálnom úpadku a áno, šmýka sa z kopca, ak sa to dá nazvať chronickou krízou v systémovom štádiu, v ktorom sme už mnoho rokov. A otázka, ktorú si kladie Biden: „kedy dorazia do cieľa“ vyzerá úplne logicky: každý pád sa končí dopadom na zem. Kedy a s akou silou je hlavná otázka, ktorá znepokojuje každého: mimo Ruska aj v jeho vnútri.

Západ už má skúsenosti s rozpadom ZSSR, takže má určité skúsenosti, ako sa vyrovnať s blížiacou sa katastrofou menšieho rozsahu, ale teraz situácia vyzerá trochu inak ako v roku 1991: vtedy globálnu agendu určovala konfrontácia medzi ZSSR a USA a dôsledky rozpadu ZSSR riešili USA takmer samostatne. Teraz je globálna agenda diktovaná záujmami Číny a mnohých ďalších krajín s menšou dôležitosťou, ktoré však do akýchkoľvek plánov pridávajú svoje vlastné poruchy. Nuž, a okrem toho, teraz existujú nesystémové faktory, bez ktorých nie je možné budovať modely: najmä radikálny islamský faktor. Je jasné, že toto všetko vytvára pre Spojené štáty výzvy, a preto ich zaujíma otázka „kedy“ a „ako“ v súvislosti s katastrofou, do ktorej Putin tvrdošijne tlačí Rusko.

Všeobecne sa uznáva, že sankcie a represie voči ruskej elite sú pokusmi Spojených štátov a Západu dotlačiť Rusko ku kolapsu a katastrofe. Taký vonkajší systémový faktor budúceho posunu. Možno (a s najväčšou pravdepodobnosťou) je to tak. V mnohých ohľadoch sú však kroky Západu a Spojených štátov diktované snahou vytvoriť v Rusku nielen katastrofu, ale riadenú katastrofu s pomerne predvídateľným priebehom a zhruba pochopiteľným koncom.

Štáty sa naozaj netaja tým, že sa pripravujú a pripravujú na takúto katastrofu. Obrysy príprav sú zhruba známe: v ekonomike majú v úmysle dobudovať posledný živý priemysel Putinovho Ruska – suroviny v politike – rozložiť Putinovu vertikálu a násilne vytvoriť aktívnu opozíciu voči režimu, vyčleniť časť; to, že prevezme proces posunu aj proces transformácie. V tomto zmysle je Ukrajina dobrým testovacím priestorom pre Spojené štáty na riadenie kolaborantskej elity v postsovietskom priestore. Preto je Bidenov názor, aj keď je dôchodca, dosť podstatný: bol to on, kto vyladil mechanizmy takéhoto hospodárenia, a chápe, ako postaviť do pozoru všetkých týchto zlodejov a banditov, ktorí ich zdedia po krachu Putinov režim.

Len nesystémový vnútorný faktor, ktorý nie je zahrnutý v dnešných výpočtoch a modeloch, môže narušiť americké scenáre. Faktor, ktorý Američania neberú do úvahy a s ktorým sa predtým nestretli. Ďalšou otázkou je, či sa podarí objaviť a stať sa významným, keď Spojené štáty začnú transformovať postputinovské Rusko. Zatiaľ to nie je viditeľné, takže Biden môže poskytnúť svoje prognózy s dostatočnou mierou istoty.

Teraz sú na rade afrínski Kurdi. - Tí (ktorí zohrali významnú úlohu pri porážke ISIS) teraz zasahujú do troch miestnych síl naraz - Turecko, koalícia Irán-Rusko-Asad a konglomerát miestnych proamerických militantov.
Niet pochýb o tom, že enkláva v Afríne bude zničená. Už ho „doručili Turkom“ Spojené štáty aj Ruská federácia.
Ale kto bude ďalším kandidátom, ktorého „zožerú“, je otázka.
Kandidátov nie je veľa – iba traja. Prvým je Idlibská enkláva „islamistov, ktorí si podávajú ruky“. Za ním sú však Spojené štáty a Turecko – a ukázali svoju pripravenosť brániť svoje záujmy až do zničenia útočného lietadla ruských vzdušných a kozmických síl a masívneho úderu 40 tomahawkami na sýrsko-ruskú leteckú základňu (v oboch prípadoch s prakticky žiadna odozva).
Druhým je kurdský kvázi štát východne od Eufratu. Spojené štáty však stoja pevne za ním.
No a tak zostáva posledný „kandidát na elimináciu“ – Asad a Ruská federácia a Irán za ním. Všetci však vieme, ako sa im Ruská federácia môže „stáť za chrbtom“... Bude stáť a stáť, a potom sa obzriete späť – a nikto tu nie je... akoby tu nikto nebol... bojovať s „rešpektovanými západnými a tureckými partnermi“, naozaj? S Iránom je to ťažšie, ale má veľa vlastných vnútorných problémov a je tiež nepravdepodobné, že by bol úplne pripravený na vážnu vojnu so Spojenými štátmi a Izraelom mimo svojich hraníc.
To je zrejme dôvod, prečo je oficiálny Damask taký opatrný pri vyjadrovaní svojej nespokojnosti (ale kto ho počúva?).

 

Môže byť užitočné prečítať si: